Jak sobie poradzić z brakiem motywacji?

Motywacja to główne koło napędowe każdego sportowca amatora. Bez niej praktycznie nie byłoby możliwe tak częste uprawianie sportu lub każdej innej aktywności, która związana jest z wysiłkiem. Brak motywacji może ostatecznie przesadzić o tym, że nastąpi rezygnacja z ćwiczeń, i jest to najgorsze co może spotkać początkującego, młodego sportowca. Istnieją różne sposoby na to aby odnaleźć chęci do wysiłku, jednak często połączone jest to z progresem jaki towarzyszy systematycznemu trenowaniu.

Postępy w treningach są namacalnym dowodem na to, że treningi działają

Każdy trenuje z określonego powodu. Najczęściej będzie to kilka rzeczy: lepsza kondycja i wydolność, zdrowie, sportowa sylwetka, większe mięśnie, odchudzanie. Zatem każda z osób, która znajdzie się w jednej z tych grup będzie miała konkretny cel, dla którego zacznie trenować. Jeżeli codzienne zmagania będą dawały efekt, nastąpi przekonanie o słuszności prowadzonych działań. Jeśli jednak efekt się nie pojawi, następuje rezygnacja. Nawet w takim przypadku nie trzeba załamywać rąk. Jeśli wysiłek nie przynosi efektów, problem może leżeć w niewłaściwie dobranym treningu. przyda się w takiej sytuacji konsultacja z trenerem personalnym, lub dietetykiem.

plażówka

Brak chęci i znużenie może prowadzić do zaprzestania aktywności

W takiej sytuacji najlepiej będzie wyznaczyć sobie etapy, które będą kontynuacją obranej ścieżki rozwoju. Jeżeli ktoś biega określoną trasą, może co jakiś czas próbować pobijać swoje rekordy, aby przekonać się czy wydolność, kondycja i fizyczne zdolności uległy poprawie. Takie zmaganie się z samym sobą dodaje kolorytu do codziennych treningów i bardziej zachęca do tego, aby uczestniczyć w swojej aktywności.

Znajdź swojego osobistego motywatora

Jeśli obawiasz się, że twoja wola nie jest tak silna, aby trwać długie miesiące, a może i lata w swoich treningach, spróbuj znaleźć sobie osobą, która będzie pilnowała twojego rozwoju i systematyczności. Może to być profesjonalny trener osobisty, może to być ktoś, kto również trenuje, może to być przyjaciel, lub ktoś z rodziny. Bliskość drugiej osoby i słowa zachęty także mają dużą moc.

koszykówka

Odpoczynek jest równie ważny

Jesteś zmęczony, masz już wszystkiego dość. Najprawdopodobniej prowadzisz zbyt intensywny trening. Pamiętaj, aby z każdym treningiem i wysiłkiem znalazł się czas także na odpoczynek. mięśnie muszą mieć czas dla siebie aby się zregenerować. Odpowiednio długi sen, chwile odpoczynku, drzemki, spacery i inne przyjemności są bardzo ważne, dlatego trzeba dla nich także wygospodarować trochę czasu. Ciągły wysiłek może prowadzić do kontuzji, przeciążeń i zmęczenia zarówno fizycznego jak i psychicznego.